Poznajemy owoce i warzywa
Rozpoczynając realizację projektu "Zdrowo jem, więcej wiem"
dzieci zostały zapoznane z założeniami programu do którego przystąpiła
świetlica zerówki „Oa”. Ich poziom wiedzy był na dosyć dobrym poziomie, gdyż
zdobyły one wiedzę na wcześniejszym szczeblu edukacji- w przedszkolu.
Podczas pierwszych zajęć dzieci zostały zapoznane z owocami i
warzywami. Wysłuchały wiersza „Na straganie” J.Brzechwy. Klasyfikowały na
podstawie obrazków, które warzywa były wymienione, a które nie. Potem rysowały
te warzywa oraz wcieliły się w rolę warzyw straganowych. „Odegrane”
zostało przedstawienie. Zaprosiliśmy już dzieci z przedszkola do swojej
grupy, z zamiarem pokazania im swoich umiejętności aktorskich. Na koniec dnia
odbyła się pogadanka na temat warzyw i owoców. Zapisywane były pomysły dzieci,
dlaczego warto jeść owoce i warzywa.
W drugim dniu dzieci miały okazję wąchać, smakować, dotykać owoców i
warzyw. Bawiły się w zabawę ruchową „Sałatka owocowa”. Odgadywały warzywa
i owoce za pomocą dotyku- wyciągały je z pudełka po odgadnięciu. Były językowe
zagadki o warzywach i owocach oraz wartościach jakie mają w sobie.
Dzieliły nazwy owoców i warzyw na sylaby i wyodrębniały głoski w nagłosie
i wygłosie. Odbyły się również zabawy ruchowe wraz ze sztafetą na sali
gimnastycznej. Dzieci podawały sobie w woreczkach warzywa jako sztafeta,
musiały wykonywać przeróżne zadania z warzywami- stać na jednej nodze, obiec
3-krotnie warzywo, jak najszybciej podać sobie warzywo, przenieść owoc w
miejsce hula hop, idąc na czworaka.
Plakat zachęcający do
zrezygnowania ze słodyczy
Dzieci, po powtórzeniu
wiadomości o warzywach i owocach- pogadanka na temat ważności zdrowego jedzenia
i minimalizowania spożywania słodyczy dobrały się w pary i wykonały plakaty
zachęcające do zdrowego jedzenia, wychodzenia z domu i uprawiania sportu,
podejmowania aktywnego trybu życia. Dzieci same decydowały co będą rysować i w
jakiej formie. Po wymyśleniu hasła prosiły nauczycielkę o zapisanie go na
plakacie. następnie usiedliśmy na dywanie i omówiliśmy każdy plakat po kolei,
dzieci wypowiadały się na temat własnych plakatów, inne mogły zadawać pytania.
Plakaty zostały umieszczone na korytarzu szkolnym na II piętrze nieopodal klas
1-3. Zadanie było wykonane dnia trzeciego.
Strefa aktywności –
najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu
Zajęcia
zaczęły się przedstawieniem sylwety sportowca- manekina. Dzieci zastanawiały
się kim może być ten mężczyzna, czym się zajmować na co dzień i jaką aktywność
uprawiać. Następnie musiały zastanowić się w grupkach nad różnymi
aktywnościami, sportami, zabawami ruchowymi które pozytywnie wpływają na
ludzkie zdrowie. Jako że nie potrafią jeszcze czytać, nauczycielka
podchodziła do grupy i zapisywała ich pomysły na karteczkach. W dalszej
kolejności pomysły dzieci zostały przedstawione na forum grupy. Każdy pomysł
został przeczytany, dzieci wybierały, poprzez głosowanie, najlepsze pomysły
zabaw i gier na świeżym powietrzu. Przegadaliśmy również, które zabawy możemy
wykorzystać w domu czy na sali gimnastycznej, gdy jest zimno i pogoda nie
sprzyja wyjściu na podwórko. Wszystkie pomysły zostały przepisane komputerowo i
wystawione na korytarz główny, z którego wiedzie korytarz na salę gimnastyczną
i salę świetlicy zerówki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz