Niedawno zakończyliśmy ostatni etap realizacji projektu "Zdrowo jem, więcej wiem".
Na początku zajęć odbyła się pogadanka
o starożytnym Egipcie: kto budował piramidy? po co i dla kogo? dlaczego piramidy mają taki kształt? co je cechuje?
Następnie dzieci w sposób twórczy, bo z pomocą
kartek próbowały stworzyć piramidę. Zobaczyły ich symetryczność i powtarzalność dokładania bloczków. Następnie stworzyliśmy grę planszową ze zbudowanej piramidy. Naszym bohaterem był słoń- jak kiedyś w starożytnym Egipcie. Dzieci rzucały kostką, przeliczały oczka na kostce, musiały zapamiętać w którą stronę powinien poruszać się słoń i na którym miejscu już był.
Tworząc piramidę żywienia, dzieci musiały zastanowić
się, które produkty są zdrowe dla zębów, a które im nie służą. Następnie z gazetek sklepowych wycinały zdrowe i niezdrowe produkty. Segregowały je na zęby białe i te z próchnicą. Na końcu dobierając się w 4 grupy, stworzyły piramidę żywienia. Tak jak na plakacie, przyklejały, stopniowały zapotrzebowanie organizmu na dane produkty. Sport, aktywności wymyślały same rysując je. Wokół piramidy przyklejały niezdrowe produkty i je przekreślały. W projekcie zadaniem dzieci i nauczycielki jest zorganizowanie wewnętrznego konkursu na najlepszy rysunek piramidy. Nie został on jednak zrobiony, ponieważ dzieci w równym stopniu zaangażowania i estetyki wykonały piramidę. Zajęcia tworzenia trwały ponad godzinę, gdyż dzieci tak bardzo "wsiąknęły" w tematykę zajęć. Efekt pracy był niesamowity i zaskakujący. | |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz